в друга тема е дискутирано, ето линк към темата, ако наистина провяваш интерес.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Ниво на масло
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщениев друга тема е дискутирано, ето линк към темата, ако наистина провяваш интерес.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
-
Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщениеНе всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
О.К., Lordliness, ползвам форума като обикновен потребител, както аз, така и ти, както и всички други които са се регистрирали тук.
В отговор на въпроса ти желая да споделям информация базирана на скромния ми опит и познания и то само по теми, с които съм наясно. Всеки сам за себе си може да провери информацията колко е достоверна и да реши какво да прави. За това е и форума всъщност, за да се дискутират различни гледни точки.
А да, предполагам най-важното, е че аз не желая да съм форумен майстор.
За мен предизвикателството е всеки човек сам да може да вземе информирано решение.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеА кое е правилното масло за 2,4 JTD?Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD
Comment
-
Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщениеО.К., Lordliness, ползвам форума като обикновен потребител, както аз, така и ти, както и всички други които са се регистрирали тук.
В отговор на въпроса ти желая да споделям информация базирана на скромния ми опит и познания и то само по теми, с които съм наясно. Всеки сам за себе си може да провери информацията колко е достоверна и да реши какво да прави. За това е и форума всъщност, за да се дискутират различни гледни точки.
А да, предполагам най-важното, е че аз не желая да съм форумен майстор.
За мен предизвикателството е всеки човек сам да може да вземе информирано решение.
Карам дизела с Лики Моли 10W40 от години, винаги и на всичките си коли слагам Филтрон, маслени , въздушни, горивни. Означава ли, че те не са правилните?
И купувам единствено от официални вносители.
Никога не съм правил ремонт на двигател заради некачествени или неправилни течности.
Ако скромния ти опит се базира само на лични коли, то той е твърде малък вероятно за да бъде еталон и да го приемаме сериозно.
Разбира се може да пишеш каквото пожелаеш, но ти препоръчваш с размах и увереност на експерт, което май не е така.
Затова и попитах.
---------- Post added at 11:40 ---------- Previous post was at 11:34 ----------
Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение5W50-много добре ми се отразява на маторя и турбинкатаLast edited by lordliness; d.m.y г., 12:46.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Колега, Lordliness, дали съм експерт или не съм е без значение при положение, че съветите които давам са информативни. А ако искаш точна експертиза ще са необходими замервания.
Относно решението което си взел, доколкото съм разбрал е икономия от ефективност. За такова решение производителя е препоръчал чрез издаване на унифицирани стандарти какви ГСМ да се използват и на какъв интервал да се подменят.
Всяко отклонение от стандартите води до намаляване на ефекта на икономията (следователно и ефективността се нарушава).
Никой не може да ти забрани да опитваш!
Аз също опитвам, но избирам първо да разбера защо производителя е указал нещо си.
FILTRON е хубава марка, води се най-доброто от ниския клас резервни части, като само ще допълня, че е качеството им е по-добро сравнено с други уж немски марки. Толкова за филтрите.
Маслата са много и различни, в този бранш е огромен хаос, тук са важни конкретни технически параметри. SAE не може да реши редица нововъзникнали пробелми и до 2000г. е тотална дезинформация, API създават нормативна база за маслата, но тя е много търговски ориентирана, а след 2000г. са въведни още нови станадрти от ACEA, JASO, както и някои автомобилни производители си имат свои стандарти.
В зависимост от стила на шофиране една препоръка може да е задоволителна или недостатъчно задоволителна. Метода проба/грешка винаги дава резултат, разбира се когато е неточен критерия за оценка резултата може да бъде и удоволетворяващ нуждите.Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 13:20.
Comment
-
Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщениеКолега, Lordliness, дали съм експерт или не съм е без значение при положение, че съветите които давам са информативни. А ако искаш точна експертиза ще са необходими замервания.
Относно решението което си взел, доколкото съм разбрал е икономия от ефективност. За такова решение производителя е препоръчал чрез издаване на унифицирани стандарти какви ГСМ да се използват и на какъв интервал да се подменят.
Всяко отклонение от стандартите води до намаляване на ефекта на икономията (следователно и ефективността се нарушава).
Никой не може да ти забрани да опитваш!
Аз също опитвам, но избирам първо да разбера защо производителя е указал нещо си.
FILTRON е хубава марка, води се най-доброто от ниския клас резервни части, като само ще допълня, че е качеството им е по-добро сравнено с други уж немски марки. Толкова за филтрите.
Маслата са много и различни, в този бранш е огромен хаос, тук са важни конкретни технически параметри. SAE не може да реши редица нововъзникнали пробелми и до 2000г. е тотална дезинформация, API създават нормативна база за маслата, но тя е много търговски ориентирана, а след 2000г. са въведни още нови станадрти от ACEA, JASO, както и някои автомобилни производители си имат свои стандарти.
В зависимост от стила на шофиране една препоръка може да е задоволителна или недостатъчно задоволителна. Метода проба/грешка винаги дава резултат, разбира се когато е неточен критерия за оценка резултата може да бъде и удоволетворяващ нуждите.
Добре , бих казал много добре. Да говориш много без да казваш нищо е изкуство.
Кой казва, че филтрон е нисък клас.
Как определяш ти лично качеството и работата на един маслен филтър, най обикновен.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщениеИ защото този датчик за налягане е закачен на масления филтър, така причините за проблема, които описва колегата са съвсем тривиални. Има бай-пас клапан във филтъра, и когато маслото не е с достатъчен вискозитет или филтъра е задръстен, този клапан служи да пропусне маслото към маслената магистрала без то да минава през филтъра. В тази ситуация датчика отчита ниско налягане и дава аларма на борд компютъра.
А с проверка на щеката за ниво има масло да те удави.
Ако долееш около литър ново масло, проблема ще изчезне за кратко. Препоръчвам смяна на масло+филтър.
Дори не знаеш къде стои датчика за налягането...
Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение...и да уточня, че правилното масло за AR156 1.9JTDm е 5W40 ACEA A3/B4. Сложи си и хубав филтър, препоръчвам FRAM.Last edited by BO; d.m.y г., 14:30.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
колега BO, а ти щом знеш би ли споделил каквото знаеш?
колега Lordness, ако имаш възможност разгледай един маслен филтър на FILTRON и един маслен филтър на FRAM, сам ще се сдобиеш с представа за разликите. Колкото и да изпиша все ще са празни приаказки, нали?!Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 15:34.
Comment
-
Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщениеколега BO, а ти щом знеш би ли споделил каквото знаеш?
колега Lordness, ако имаш възможност разгледай един маслен филтър на FILTRON и един маслен филтър на FRAM, сам ще се сдобиеш с представа за разликите. Колкото и да изпиша все ще са празни приаказки, нали?!
Ако приемем, че имаш кола от 20 години си сменил масло и филтри между 20 и 40 пъти. Което е малко и е заблуждаващо да препоръчваш. Може примерно да кажеш сложих два пъти филтър фрам и от това масло и съм доволен- мотора не се счупи.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
ДА, съгласен съм с теб, относно преценката за качество по този начин, както ти предлагам, то тя е на база субективни фактори. Но все пак, ако решиш да ги сравниш двата филтъра ще можем да обсъдим разликите и в субективните и обективните параметри.
Comment
-
Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщениеДА, съгласен съм с теб, относно преценката за качество по този начин, както ти предлагам, то тя е на база субективни фактори. Но все пак, ако решиш да ги сравниш двата филтъра ще можем да обсъдим разликите и в субективните и обективните параметри.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
Comment